Hiperkomunikacija

Ovo vjerovatno objektivno ni ne postoji, možda je ipak ovo ideja u umu introverta. 

Zašto ljudi insistiraju na hiperkomunikaciji? Bila ona u digitalnom ili verbalnom obliku. Hiperkomunikacija nam se nameće kao nešto čemu treba stremiti. Nonstop ostajanje u kontaktu sa svim koje ste upoznali u toku života. Networking, networking, networking, networking. Sjajno možete upoznati destine “lidera” od kojih će vam se prevrnuti stomak i dobićete neodoljivu želju da odete da plešete sa bušmanima prije kratke i efikasne lobotomije. 

Nije ni to loše, komunikacija sa većim brojem ljudi ima potencijal da nas izloži novim idejama i percepcijama.  

Ali ja nešto preferiram slow route. Za kvalitetnu komunikaciju po meni je potrebno vrijeme. Osnovna funkcija komunikacije je razmjena ideja, objašnjavanje tih istih ideja drugima, a nešto sam pod utiskom da idejama treba vrijeme da bi se formirale u svoj svojoj slavi. 

Doduše ta komunikacije nije baš preterano zanimljiva. Ne može svako da ode na piće ili kafu kao ja pa da par časova provede u razgovoru o  osnovama vjerskog morala. (Yeah I’m great fun at parties!) 

Nemam ja ništa protiv brze i ekspresne informacije. Tviter je već godinama moja droga po izboru. Brza razmena informacija ima svoju ulogu u društvu no imam  utisak da je onsa ipak samo jedan deo procesa. Stvaranje ideje, saznavanje novih činjenica, ustanovljavanje novih teorija je posao koji pak zahtjeva vrijeme, posvećenost, fokus i koncentraciju. A nešto imam utisak da u hiperkonektovanosti to nije jednostavno ostvariti. 

Ideji je potrebno “me time”. 
Iz nekog razloga sve komunikacije koje držim dragima su tekle sporo, sa dugačkim prekidima između pojedinih razmjena mišljenja. Uz biskvite, fina peciva i čaj/kafu/otrov po izboru. 

Neophodno je vrijeme, neophodno je kako bi skupili materijal na kome bi zasnovali svoje ideje, potrebno je vrijeme za inkubaciju ideje. Potrebno je i da bi osmisli najbolji način da tu ideju izrazimo i prenesemo je drugima. 

A možda su ovo  rantanja introverta koji traži izgovor da uspješnije izbjegava komunikaciju. 
No iskreno prestanite da naturate konverzaciju Nažalost mnogi nismo nešto preterano zanimljivi, posebno ne u takvim svakodnevnim dozama.  

Коментари